Szukaj

Green Friday czyli jak kupować mądrze.

     Coroczny rytuał konsumpcji czyli Black Friday powraca z roku na rok z coraz to większą siłą. Napędzany przez media oraz wielkie koncerny oferuje tysiące zniżek i rabatów, które mają nas zachęcić do zakupów.

 Pytanie: naprawdę potrzebujemy tych rzeczy? 

Z ankiety przeprowadzonej przez Picodi  wynika, że aż 86% polskich respondentów deklaruje się do skorzystania z oferty na Black Friday. Pamiętajmy, że często kupujemy w nadmiarze oraz w sposób nieprzemyślany, ponieważ mamy na to przecież tylko jeden dzień! Zastanówmy się zatem dwa razy zanim dokonamy kolejnego zakupu. 

Nowa filozofia:

Podejście do Less Waste oraz Zero Waste zawsze powinno zaczynać się od ograniczenia zbędnej lub też nadmiernej konsumpcji. Nasze przepełnione szafy oraz 10 para butów stanowią większy problem niż jedna plastikowa słomka. Oczywiście nie należy w pełni negować zakupów, które są po prostu bardziej atrakcyjne cenowo. Każdy z nas ma różne potrzeby oraz zachcianki, które sprawiają, że nasze życie staje się lepsze.

 Zanim kupimy coś na Black Friday zadajmy sobie jedno pytanie.

Co wnosi w nasze życie nowo kupiona rzecz? 

Nasze wybory zakupowe. 

W zależności od płci, kupujemy inaczej, a na czele znajdują się kobiety, które nabywają średnio 3.9 artykułów w porównaniu do mężczyzn z 3,4 artykułami. 

Ile kupują Polacy w Black Friday
Źródło: https://www.picodi.com/pl/inspiracje/black-friday#description

Jeśli spojrzymy natomiast na kwotę wydatków to zauważymy, że mężczyźni wydają prawie dwa razy więcej niż kobiety co świadczy wyraźnie o innej charakterystyce koszyka. 

"All you need is Love" śpiewało kiedyś The Beatles, głosząc ideę Zero Waste zanim było to jeszcze modne i potrzebne. Niestety to tylko utopia, a nasze życia każde z osobna obarczone są potrzebą coraz wyższego komfortu oraz kosztem jego wytworzenia. Nikt w tym wszystkim nie jest winny, a jedynie mniej lub bardziej świadomy tego co tak naprawdę potrzebuje. 


Zanim sięgniemy po kolejną bluzkę, czy też nowy telewizor zaglądnijmy do naszych szaf i salonów z refleksją. Spójrzmy na to od kogo kupujemy i jak zapakowany jest produkt. W obecnym trendzie ekologii, który wybrzmiewa coraz głośniej w medialnym eterze znajdziemy coraz więcej marek i firm, które zmieniają się na lepsze. Zmiana wyboru choćby nawet w tym zakresie wesprze tę ideę i pozwoli na jej dalszy rozwój. Ekologia to walka kompromisów, nie ma jednego prostego rozwiązania.

Pamiętajmy! 

Większość rewolucji zaczynała się od dołu

To nasze wybory i nasze czyny kreują rynek, musi być nas po prostu więcej. 

Zatem jaki jest twój wybór? 

Kliknij w jeden z przycisków.


Zakupy na ślepo

Źródło danych oraz infografik: https://www.picodi.com/pl/inspiracje/black-friday#description


Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów